fbpx
Home » Blog » 2 slimme contentstrategieën voor 2015

2 slimme contentstrategieën voor 2015

17 maart 2015 Marketing

In dit artikel lees je twee verschillende contentstrategieën voor 2015 die je zelf kunt toepassen. Dit is eigenlijk een vervolg op het artikel over de updates in Google. In dit artikel heb ik duidelijk gemaakt waarom content zo belangrijk is tegenwoordig. En één ding is zeker: er is werk aan de winkel!

1. Audit jContent is kinge eigen content in 2015
Heb je je eigen content als eens geëvalueerd? Ik vond een mooi artikel over hoe je je eigen kunt evalueren, zodat je weet op welke punten verbetering mogelijk is. Plan in 2015 een moment om zelf een content audit te doen. Naast dat verbeterpunten zichtbaar worden, zul je ook ontdekken over welke onderwerpen je nieuwe content kunt produceren. Zeer de moeite waard dus.

5 tips voor een snelle audit van je content
Bij het woord audit krijg ik onmiddellijk zo’n “oh nee hè?” gevoel. Ik heb bij een provincie gewerkt en daar werd onze afdeling geaudit. Iedereen een week in de stress….Content auditing is niet zo heftig, maar het gaat natuuurlijk niet vanzelf. Het helpt je wel de kwaliteit van je content te verbeteren. En dus ook je zoekresultaten. Ben je iets te enthousiast geweest met je keywords en vrees je een penalty van Penguin? Met een audit kom je erachter welke artikelen aangepast moeten worden.

  • Wat is de lengte van je tekst?
    We kijken eerst eens naar de algemene content van de site. Google verwacht dat je teksten zo tussen de 350-500 woorden per pagina zijn. Als je teksten te kort zijn, dan is het mogelijk dat Google je teksten niet indexeerd. Dat komt omdat Google er dan ervan uitgaat dat de kwaliteit van de content te laag is.
  • Mag het ietsje meer zijn?
    Als we kijken naar Blogposts mag het nog wel ietsje meer zijn. Je wilt je lezer echt iets vertellen, zorgen dat ze engagen met je content. Er is niets mis met je blogsposts van 500 woorden wat Google betreft, maar probeer je blogposts tussen de 1000 en 1500 woorden mee te geven. Zo krijg je de kans om met je lezer de diepte in te gaan. Je laat echt je expertstatus zien en je houdt mensen langer op je site.
  • Waarom?
    Waarom schrijf je deze blogpost? Beantwoord je vragen van klanten? Bied je waarde op één of andere manier? Vervult je content op geen enkele wijze een behoefte, behalve die van jou omdat je graag over je bedrijf praat? Dan is het misschien tijd om deze blog te verwijderen en een vers artikel aan je blog toe te voegen.
  • Yoast mag het weten. Als WordPress publisher heb je het voordeel van Yoast. Wat mij betreft de musthave plugin als je WordPress gebruikt. Yoast helpt je met het analyseren van je SEO waarde. Daarnaast wordt deze plugin regelmatige geupdatet zodat je het altijd op de juiste wijze gebruikt. Ook het blog van Yoast biedt waardevolle SEO informatie.
  • Keywords, Less is more· Natuurlijk zijn keywords nog steeds belangrijk in 2015. Maar teveel van het goede, komt je echt duur te staan. Yoast is ook erg handig bij het bepalen en tellen van keywords in de tekst.

2. Content Curatie: Genoeg om over te praten.
Het produceren van content kost tijd. Veel tijd als je het mij vraagt.. Je hebt wellicht niet iedere dag een flitsend artikel paraat. Op de dagen dat je niets publiceert kan je prima interessante content van anderen delen. Zo blijf je op het netvlies van je doelgroep en biedt je waardevolle informatie. Uiteraard kan content curatie niet op tegen het publiceren van eigen unieke content om de redenen die ik eerder in het artikel al beschreef. Maar neem contentcuratie absoluut op in je strategie.

3 tips voor het cureren van content.

  • Investeer in goed tools. Handmatig iedere dag al je favoriete sites checken op relevante content is bijna niet te doen. Er zijn voldoende tools beschikbaar die je het een stuk makkelijker maken. Kijk bijvoorbeeld eens naar Scoop.it of Feedly.
  • Brandende vragen Je wilt relevant zijn met je blogs en de content die je deelt. Zorg dat je weet over welke onderwerpen mensen meer willen weten; wat zijn nu echt de brandende vragen van jouw community? Je kunt kijken welke hashtags veel worden gebruikt, gebruik maken van Google Trends of eens kijken op forums over onderwerpen gerelateerd aan jouw dienstverlening. Je kunt ook eens kijken op Quora. Quora is een vraag en antwoord site. Op bijna alle vragen is er een antwoord te vinden. Je kunt ook zien hoeveel mensen deze vraag interessant vinden. Je doet er vast ideeën op.
  • Voeg waarde toe. Het cureren van content gaat verder dan alleen het doorzetten van content van anderen. Probeer bij elke link die je deelt je eigen inzicht of mening toe te voegen. Wees beleefd een geef de schrijver van de content ook de credits die hij of zij verdiend. Vergezeld van joouw eigen inzichten kan de content van een ander prima bijdragen aan jouw contentstrategie.

Nu weet je hoe je content dit jaar kunt inzetten en waar je aan moet denken om succesvol te zijn. Met deze 2 slimme contentstrategieën voor 2015  ben je goed op weg naar succes met je website. In een volgende blogpost geef ik je nog 6 redenen waarom een contentstrategie niet mag ontbreken in je online marketingstrategie voor het komende jaar.

Dit artikel werd eerder geplaatst op Frankwatching en was één van de populairste artikelen van februari.

Heeft u nog steeds moeite met het toepassen van contentstrategieën? Klik hier!

TM Contact
TM Contact
TM Contact helpt sinds 2006 bedrijven met acquisitie. Een team enthousiaste medewerkers staat al ruim 10 jaar klaar voor onze klanten. We vinden het in de eerste plaats geweldig om ondernemers te helpen met het leggen van contacten. Dat lijkt zo makkelijk. Iedereen heeft contact met andere mensen, maar om mensen te overtuigen zaken met u te doen is toch een vak apart. Een geweldig vak vinden wij.

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *