fbpx
Home » Blog » 3 tips voor meer leads op Linkedin

3 tips voor meer leads op Linkedin

26 februari 2015 Marketing

Facebook en Twitter zijn in gebruikers de populairste sociale netwerken, maar laat Linkedin niet links liggen. Vooral als je B2B werkt moet je eigenlijk gewoon zorgen dat je Linkedinprofiel in orde is en dat je strategie hebt om het maximale uit dit platform te halen. In dit blog 3 tips voor meer leads op Linkedin.

1.linkedin+(2) Bouw aan een relevant netwerk.
Online leadgeneratie begint met het opbouwen van een netwerk met relevante mensen. Mensen die potentieel interesse kunnen hebben in je product of die een netwerk hebben waarin veel van deze mensen zitten. Ga eens door je linkedin connecties en kijk eens hoe waardevol je netwerk nu echt is. Wil je meer ideeën om online leads te genereren. Salesforce heeft een interessant blog met artikelen die zeer de moeite waard zijn.

2. Optimaliseer je LinkedIn profiel voor zoekmachines
Waarschijnlijk besteed je de nodige aandacht aan het optimaliseren van je website, maar vergeet niet je Linkedinpagina ook te optimaliseren. Google en andere zoekmachines zien Linkedin namelijk als een waardevolle bron van informatie en zullen deze informatie zeker tonen als jouw profiel past bij de zoekopdracht. Kies een aantal keywords en zinnen die je op de verschillende plekken op je profiel laat terugkomen. Bijvoorbeeld in je beschrijving, samenvatting, de titel van afbeeldingen en in de updates die je schrijft. Maar pas op! Stop je profiel niet vol met keywords, zodat het geheel totaal onleesbaar wordt. Neem in de beschrijving van je diensten ook je plaatsnaam op als je je richt op en specifieke lokale markt. Optimaliseer je Linkedinprofiel verder door:

  • Duidelijke vermelding van je contactinformatie
  • Een duidelijk overzicht te maken van je specialiteiten (liever 3 dan 10)
  • Regelmatig updates te plaatsen. Originele content of interessant content van anderen.
  • Maak gebruik van beschrijvende titels en tussenkoppen.3 tips voor meer leads op likedin

3. Geef aandacht aan je bedrijfspagina
Het hebben van een Linkedin Company page is niet genoeg om ook daadwerkelijk leads te genereren. Door een aantal simpele stappen te ondernemen wordt je Linkedin Company Page al een stuk aantrekkelijker.

  • Maak gebruik van links van en naar je website en andere sociale kanalen. Door mensen van je Linkedin profiel te verwijzen naar je bedrijfswebsite geef je jezelf de mogelijkheid om je beter te presenteren en de bezoekers krijgen een veel beter beeld van wie je bent en wat je doet.
  • Heb je een bedrijfsvideo laten maken? Vergeet dan niet om hem toe te voegen aan je Linkedin Company Page. Een video zegt meer dan woorden.
  • Besteed wat aandacht aan de banner van je pagina. Dit is het eerste wat bezoekers van je pagina zien. Waarom dan niet zorgen dat het erg goed uitziet en je helpt te laten zien wat je doet. Voeg bijvoorbeeld een slogan of een catchy opsomming van wat je te bieden hebt toe.
  • Showcase je diensten en producten. Linkedin biedt je de mogelijkheid om een aparte pagina te maken per product of dienstverlening. Je kunt ook de updates per product of dienstverlening plaatsen. Dit zorgt ervoor dat je heel specifieke doelgroepen kunt aanspreken. Als dit voor jou interessant kan zijn, zou ik het zeker niet nalaten om aparte showcase pagina’s aan te maken.

Niet overtuigd
Ben je nog niet overtuigd dat een doordachte Linkedin strategie zinvol is voor leadgeneratie? Neem dan eens in overweging dat meer dan 60% van bezoekers van je website die zijn door verwezen door een social netwerk afkomstig is van Linkedin. Twitter en Facebook samen zorgen slechts voor 30% van de websitebezoekers.

bron: Socialmediatoday

Ook meer leads via Linkedin? TM Contact helpt!

TM Contact
TM Contact
TM Contact helpt sinds 2006 bedrijven met acquisitie. Een team enthousiaste medewerkers staat al ruim 10 jaar klaar voor onze klanten. We vinden het in de eerste plaats geweldig om ondernemers te helpen met het leggen van contacten. Dat lijkt zo makkelijk. Iedereen heeft contact met andere mensen, maar om mensen te overtuigen zaken met u te doen is toch een vak apart. Een geweldig vak vinden wij.

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *