fbpx
Home » Blog » Acquisitie in 2016 nog steeds zinvol

Acquisitie in 2016 nog steeds zinvol

26 januari 2016 Acquisitie

De markt is de afgelopen jaren sterk veranderd en ook de manier waarop we nieuwe klanten werven is al tijden niet meer hetzelfde. Als bedrijf gespecialiseerd in acquisitie merken we dat ook. Omdat we benieuwd zijn naar de mening van de markt over telefonische acquisitie in 2016 hebben we een kleine vragenlijst gemaakt om dit eens te peilen.

 

We hebben op dit moment 25 reacties verzameld en van een representatief onderzoek kunnen we zeker niet spreken. Toch geven de eerste antwoorden zeker een beeld van hoe telefonische acquisitie in 2016 leeft bij mensen die er niet net als ons dagelijks mee bezig zijn. In dit artikel onze belangrijkste bevindingen.

Telefonische acquisitie zinvol 

Als eerste heeft de meerderheidAcquisitie in 2016 zinvol of onzin van de deelnemers aangegeven dat zij telefonische acquisitie in 2016 (nog steeds) zien als een zinvol middel met voornamelijk het doel om nieuwe klanten te werven. Ook blijkt uit de reacties dat de ervaringen met acquisitie meestal positief zijn.

Op de vraag of telefonische acquisitie in 2016 nog steeds een goed middel is om nieuwe klanten te benaderen antwoorden de overgrote meerderheid volmondig met “ja”

Naast het werven van nieuwe klanten wordt telefonische acquisitie ook gebruikt voor het vergroten van naamsbekendheid, het  opbouwen van relaties en om informatie te verzamelen.

het van telefonische acquisitie in 2016

Waarom vinden de invullers van de vragenlijst telefonische acquisitie een goed middel?

  1. Persoonlijk contact is nog steeds belangrijk.
  2. Je weet meteen of je jouw potentiële klant wel of geen interesse heeft.
  3. Je bouwt zo relaties op.
  4. Iedereen is tegenwoordig per mobiel bereikbaar. Mail en post wordt minder snel geopend.
  5. Je hebt sneller contact met bedrijven.
  6. Directe manier om awareness te creëren.
  7. Interesse peilen bij prospect, zodat je gericht je acties daarop kunt afstemmen.
  8. Het is direct en persoonlijk.
  9. Zo kom je in contact met mensen buiten je eigen netwerk. Sowieso is het een middel om in contact te blijven met je eigen contacten/klanten (feedback & follow up)
  10. Veel directer dan bv netwerken of sociale media.

 

Social media en acquisitie

Als we kijken naar social media in combinatie met telefonische acquisitie, blijkt uit de reacties die we tot nu toe hebben verzameld dat de ene helft wel en de andere helft geen  gebruik maakt van social media naast telefonische acquisitie.
De mensen die wel gebruik maken van social media in combinatie met telefonische acquisitie zet voornamelijk LinkedIn in als hulpmiddel hiervoor. Toch blijft het meest doeltreffende middel om nieuwe klanten binnen te halen volgens de respondenten ‘mond tot mond reclame’. En heeft de meerderheid na 1 tot 5 contactmomenten al een afspraak in de pocket!

In de vragenlijst hebben we 4 stellingen opgenomen. In onderstaande figuur ziet u de uitkomsten hiervan.

4 stellingen over telefonische acquisitie in 2016

hbj

Onze eerste voorzichtige conclusie is dat telefonische acquisitie in 2016 nog steeds effectief blijkt. Wilt u ook uw mening geven over telefonische acquisitie in 2016. Ga dan hier naar de vragenlijst. In maart maken we nogmaals de balans op!


TM Contact
TM Contact
TM Contact helpt sinds 2006 bedrijven met acquisitie. Een team enthousiaste medewerkers staat al ruim 10 jaar klaar voor onze klanten. We vinden het in de eerste plaats geweldig om ondernemers te helpen met het leggen van contacten. Dat lijkt zo makkelijk. Iedereen heeft contact met andere mensen, maar om mensen te overtuigen zaken met u te doen is toch een vak apart. Een geweldig vak vinden wij.

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *