Home » Acquisitie

Acquisitie

Karin Jansen aan het woord over koude acquisitie

TM Contact is al ruim 12 jaar partner in acquisitie voor veel ondernemers in het MKB. Het grote voordeel van het uitbesteden hiervan is dat leads structureel worden opgevolgd. Persoonlijk contact is onmisbaar voor het maken van verkoopafspraken. Acquisitie is een vak, ons vak! Alles wat we doen is erop gericht om een zorgvuldig geselecteerde groep potentiële klanten met uw bedrijf in contact te laten komen, met als doel een persoonlijke bezoekafspraak voor u te maken om uw product of dienstverlening te presenteren.

Hoe gaat u om met uw eigen koude acquisitie?

Tja dat is een vraag die vaak beantwoord wordt met een wedervraag. Waarom ik dat vraag? Ik zal het proberen uit te leggen. Over zelf bellen met potentiële klanten wordt nog wel eens te makkelijk gedacht. U maakt een lijstje, gaat een kop koffie pakken, gaat zitten en begint met bellen. Dan gaat uw telefoon. U bent afgeleid. U begint weer met uw lijst. Bah, voor de zoveelste keer geen gehoor, en weer een telefoniste die de poort dicht houdt naar de beslisser en uw motivatie daalt. U gaat even iets anders doen, een klant belt en uw lijstje blijft liggen. In de waan van de dag kan dat lijstje ook vergeten worden of zelfs aan de kant worden gelegd. Waarom dit gebeurt? Omdat zelf acquisitie plegen niet altijd als leuk of energiegevend wordt ervaren.

Acquisitie uitbesteden

TM Contact vindt klantacquisitie middels koud bellen een uitdaging. Leuk om te doen en bij nee, vinden onze medewerkers het pas echt leuk worden. Want dan wordt onze vakkennis in koud bellen aangesproken. Om van een in beginsel stug begin een mooi verkoopgesprek te maken waarbij de beslisser bij het afsluiten een bezoekafspraak met ons maakt en met een lach afscheid neemt.

Dat is dus wat wij bedoelen dat koude acquisitie een vak is. En het is ons vak.

Wilt u nieuwe klanten werven? Dan zijn wij u graag van dienst met het maken van goede verkoopafspraken. Wilt u potentiële leads genereren, uw adressenbestand opschonen? Het is allemaal mogelijk. De voordelen zijn:

  • Uw database van leads blijft up-to-date
  • De behoefte van de potentiële klant wordt in kaart gebracht
  • Verkoopkansen worden gesignaleerd en gecommuniceerd via het CRM
  • Ter zake doende verkoopafspraken worden ingepland
  • Professionele en doelgerichte klantacquisitie

Zelf doen met een beetje hulp?

TM Contact helpt u graag op weg met een ochtend tips en tricks presenteren aan de telefoon en het aanreiken van verbeterpunten voor uzelf of voor uw medewerk(st)ers. Ook dat is onderdeel van onze dienstverlening.

Meer weten? Neemt u gerust eens contact met mij op. Contact opnemen