fbpx
Home » Blog » Content wordt in 2015 nog belangrijker

Content wordt in 2015 nog belangrijker

26 januari 2015 Marketing

Waar ga jij in 2015 je marketingeuro’s aan uitgeven en je tijd aan besteden. Als je het mij vraagt is daar maar 1 antwoord op: Content Marketing. Ik zal je in mijn komende 3 blogs uitleggen waarom.

Wil je als bedrijf mee doen in de dans om de klant dan moet je online presentatie echt in orde zijn. Natuurlijk houd je je bezig met social media en besteed je aandacht aan linkbuilding en andere SEO gerelateerde actviteiten. Maar al deze zaken hebben veel minder effect als je je niet ook actief bezig houdt met content. Het is dé manier om op een goede manier te werken aan linkbuilding en te bouwen aan een positieve reputatie op social media. Daarover later meer. First things first. Waarom is content nou zou belangrijk?

Omdat Google het zegt. Simpel
We doen met zijn allen enorm ons best om het Google naar de zin te maken. Immers, bijna iedereen die iets zoekt op het internet gebruikt deze zoekmachine.

En weet: Google wil zijn gebruikers zo goed mogelijk van dienst zijn met zo relevante mogelijke resultaten. Inmiddels past Google zijn algoritmes juist hierop aan. Relevante Content is dus echt king.

Alles voor de Panda
De laatste Panda update van Google heeft ervoor gezorgd dat kwalitatief goede content wint bij de zoekresultaten.En als je nu geen content creëert naast gewoon een goede en degelijke site? Dan heb je vanaf dus gewoon echt pech. Je wordt gewoon gestarft als je website niet regelmatig wordt voorzien van nieuwe content. Dus wil je enige kans maken op goede resultaten in Google dan zul je toch echt in de pen moeten klimmen (of je videocamera aanzetten of een vette infographic produceren of een leuke podcast in elkaar draaien) Alles voor de Panda zullen we maar zeggen.

En de Penguin dan?
Maar denk niet dat je er bent als je regelmatig nieuwe en relevant content op je site zet. Met de Penguin update worden de sites die content maken vol met keywords genadeloos afgestraft. Een aantal jaren geleden werd er nog grof geld verdiend met het maken van bijna onleesbare pagina’s vol met keywords.  Gelukkig ligt die tijd achter ons. Google ziet dat deze pagina’s maar weinig toegevoegde waarde hebben voor lezers en dat ze overgeoptimaliseerd zijn. Niet meer doen dus! Vooral omdat je niet zomaar van de straf van Google af komt.

Hummingbird?
En dan heb je natuurlijk ook nog de Hummingbird update. Door deze update is Google voornamelijk beter in staat de zoekopdrachten van de gebruikers beter te begrijpen. De locatie van de gebruiker wordt bijvoorbeeld meegenomen in de zoekresultaten. Wanneer je zoekt naar en bepaald bedrijf krijg je nu ook de bedrijven bij jou in de buurt. Hummingbird was vooral een technische update waardoor nu meer informatiebronnen kunnen worden doorzocht. Wat betreft de inhoud van je site moet je gewoon zorgen dat je de pande en pinguin tevreden houdt.

MC_infographic_pandapenguinhummingbird

Zorg dat je veilig zit
Met content marketing in 2015 zit je veilig als je rekening houdt met bovenstaande informatie. Uiteraard krijg je geen garanties. Je kunt er van uit gaan dat je met een contentstrategie waarin met regelmaat je kwalitatieve content produceert, je aan de veilige kant bevindt. Als je dit doet dan doe je zowel de Panda als de Penguin groot een plezier. Je kunt er vanuit gaan dat ook bij een volgende update je zoekresultaten in elk geval gelijk blijven of misschien zelfs nog wel verbeteren. Een fijn idee!  Maar je wilt niet totaal afhankelijk zijn van de indexering door Google, toch? Maak daarom een plan voor 2015.

Heeft u vragen over content marketing in 2015? Klik hier!

TM Contact
TM Contact
TM Contact helpt sinds 2006 bedrijven met acquisitie. Een team enthousiaste medewerkers staat al ruim 10 jaar klaar voor onze klanten. We vinden het in de eerste plaats geweldig om ondernemers te helpen met het leggen van contacten. Dat lijkt zo makkelijk. Iedereen heeft contact met andere mensen, maar om mensen te overtuigen zaken met u te doen is toch een vak apart. Een geweldig vak vinden wij.

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *