fbpx
Home » Blog » 6 manieren voor effectieve contentmarketing in 2015

6 manieren voor effectieve contentmarketing in 2015

20 maart 2015 Marketing

We hebben het gehad over Google, en twee verschillende contentstrategieën voor dit jaar besproken, maar…..dan ben je er nog niet. Om te onderstrepen, hoe belangrijk contentmarketing is dan wel wordt, hier onder nog 6 manieren voor effectieve contentmarketing in 2015.

6 manieren voor effectieve contentmarketing in 2015.Ga dit jaar vooral niet voorbij aan contentmarketing.  In een eerder artikel vertelden we al hoe doel Google is op verse en relevante content. Mijn tip voor dit jaar: zorg echt regelmatig voor verse content op je website. En promoot deze verse content binnen je netwerk.Je zult er voor beloond worden. Waarom?

1. Content Marketing helpt je merk zichtbaar te maken Hoe groot of hoe klein je ook bent, Brand awareness is cruciaal. Hoe wil je het vertrouwen van je potentiële klanten winnen als ze je niet kennen? Content marketing helpt je om mensen te bereiken en bekend te raken met je merk. Content marketing kan laten zien dat je betrouwbaar bent en geeft je publiek het idee dat ze op de goede plek zijn, wanneer ze vragen hebben. Wanneer je mensen kunt helpen op het moment dat ze op zoek zijn naar informatie, zullen ze je ook weten te vinden wanneer ze er aan toe zijn om over te gaan tot aankoop van een product of dienst.

2. Content Marketing is positief voor je ranking in zoekmachines Als je waarde hecht aan een goede ranking in zoekmachines, zul je actief aan de slag moeten met content. Vooral nu Google heeft besloten recente en relevante content te belonen met een hogere ranking in zoekmachines is er maar 1 optie. Juist!

3. Content Marketing verslaat link building Zoals eerder in dit artikel vermeld, red je het niet meer alleen met linkbuilding in aantallen. Het gaat steeds meer om kwalitatieve links. En die komen er niet zomaar vanzelf. Maar wél met? Precies!
De belangrijkste factor in linkbuilding is content. Met alleen goede content ben je er nog niet, maar mensen verwijzen graag naar kwalitatieve content. Je harde werk zal dus beloond worden als jij zorgt voor de promotie ervan. Wat kwalitatieve content is? Content die relevant is voor je doelgroep en die interessante informatie bevat.

4. Content Marketing zorgt voor engagement op Social Media

Eigenlijk is het gebruik va6-manieren-voor effectieve-contentmarketing-in-2015n social media al content marketing. Ookal heb je maar 140 tekend je wilt van waarde zijn voor je volgers. Hoe kun je helpen? Wat is interessant? Die vragen stel je jezelf als het goed is. Daarnaast zijn sociale media dé manier om de content die je hebt gemaakt te promoten. Andersom geeft content je ook de mogelijkheid om het gesprek aan te gaan op sociale media..

5. Wordt een Thought Leader met content marketing. Investeren in content marketing loont. de merken en bedrijven die inzetten op content marketing en hier conquent aandacht besteden aan de promotie en productie van content en in contact treden met hun community zullen opvallen binnen hun vakgebied, Zij worden gezien als expert of autoriteit op hun vakgbied, of wel thought leader worden. Wanneer je ook thought leader wilt worden binne je eigen vakgebied zorg dan dat je content uniek is, waardevol en toepasbaar is voor lezers en het past bij de behoefte van je lezers.

6. Content marketing houdt je bij de les. Vooral informatie over je eigen branche is interessant om te delen. Om dit goed te kunnen doen moet je zelf dus ook op de hoogte zijn en blijven van de trends op je eigen vakgebied en je eigen branche. Je blijft dus zelf ook mooi bij de les.
Content Marketing, het heeft gewoonweg nut!

Geen gok
Investeren in marketing wordt toch nog steeds een beetje gezien als een gok. Het welbekende gezegde over adverteren: “de helft van je advertentiebudget is weggegooid geld, maar je weet nooit welke helft”, illustreert dat goed. Met investeren in content zit je altijd goed. Maar doe het wel op de juiste manier. Voor effectieve contentmarketing in 2015 is het belangrijk dat:

· Engaging: Het beste resultaat haal je met content die oproept tot actie en betrokkenheid of de juiste (uiteraard op een zo positief mogelijke manier) reacties uitlokt.

· Educatief: Panda 4.1 heeft laten zien dat educatieve content het meeste resultaat oplevert in zoekmachines. Zorg dus dat je lezers iets opsteken van de content die je produceert en zie je blogs niet als online reclamefolder.

· Verse content: Doe het goed of doe het niet! Ook als het gaat om content marketing. Publiceer regelmatig nieuwe verse content. Dat is leuk voor je lezers, helpt je reputatie te verbeteren en Google is er gek op!

· Beantwoord vragen: Welke vragen hebben jouw klanten nu eigenlijk? Vaak krijg je zelfde vragen over je dienstverlening. Maak er eens een lijstje van en maak een leuk verdiepend artikel bij deze vragen. Door het beantwoorden van vragen help je je publiek, als ze het eenmaal weten zul je ze vaker terug zien en dat is toch wat je wilt.

Papieren tijdperk
Ook in het papierentijdperk was content al belangrijk. Maar door het grote aanbod van content wordt de inhoud en relevantie ervan wel steeds belangrijker. En dat zal de komende jaren alleen maar toenemen. Wanneer je in 2015 thought leader wilt worden in jouw branche, een goede online reputatie wilt opbouwen en een meer engaging community wilt opbouwen dan is content marketing in 2015 jouw prioriteit.

Di blog was eerder onderdeel van een artikel dat ik publiceerde op publiceerde op Frankwatching. Dit was een van de populairste artikelen in februari 2015.


TM Contact
TM Contact
TM Contact helpt sinds 2006 bedrijven met acquisitie. Een team enthousiaste medewerkers staat al ruim 10 jaar klaar voor onze klanten. We vinden het in de eerste plaats geweldig om ondernemers te helpen met het leggen van contacten. Dat lijkt zo makkelijk. Iedereen heeft contact met andere mensen, maar om mensen te overtuigen zaken met u te doen is toch een vak apart. Een geweldig vak vinden wij.

Eén reactie op dit artikel

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *