Home » Blog » Koud Bellen – Acquisitie uitbesteden

Koud Bellen – Acquisitie uitbesteden

07 december 2017 Acquisitie

Koud bellen, telefonische acquisitie, afspraken maken, relatiebeheer. Noem het maar op, het zijn allemaal sales-aspecten die om veel tijd, specifieke expertise, uithoudingsvermogen en persoonlijke vaardigheden vragen.

Koud bellen

Koud bellen doe ik zelf

Bent u zelf bezig met het koud bellen van leads? Dan heeft u ons eigenlijk niet nodig, want u pleegt al 50 telefoontjes per dag om misschien één à twee geïnteresseerde partijen te spreken en wellicht een afspraak te maken om daar langs te gaan voor een persoonlijk verkoopgesprek. Dat is knap, want waarschijnlijk heeft u hiernaast nog bestaande klanten en u bent in staat om naast 50 maal per dag koud te bellen ook nog eens uw bestaande klanten verder te helpen.

Is dit niet helemaal het geval? U komt niet aan al uw dagelijkse taken? En u kunt wel wat hulp gebruiken? Dan hoeft u wat ons betreft niet verder te kijken, want telefonische acquisitie is een vak, óns vak!

Meer dan een afspraak

De afspraken (verkoopafspraken) die u nodig hebt voor de continuïteit van uw bedrijf moeten van hoge kwaliteit zijn. U gaat daar tenslotte heen niet alleen om koffie te drinken, maar om zaken te doen. Onze koude acquisitie plegers zijn hierop getraind. Wij vergaren online kennis over uw prospect en maken contact. De leads die belangrijk zijn voor u krijgen hierdoor niet alleen gerichte maar ook persoonlijke telefonische opvolging.

Wij zijn geen harde acquisiteurs die koste wat kost iets aan de man proberen te brengen. Ons aanpak is accuraat en tactisch. Wij leren uw prospect kennen, inventariseren de wensen en behoeften en wanneer nodig, bieden wij uw oplossing aan voor de klant. Gaat u uw acquisitie uitbesteden, dan ontvangt u naast verkoopafspraken ook belangrijke informatie. Inzichten in de situatie van de klant om één voorbeeld op te noemen.

Dit doen wij via ons CRM-systeem, waar u ook toegang tot krijgt. Hierin kunt u zelf ook opmerkingen, klant gerelateerde wensen en notities doorspelen, zodat wij, tijden koud bellen, precies hetgeen doen wat u van ons verwacht dat wij doen.

De stappen

Doelgroep bepalen

Succesvol koud bellen begint met het (opnieuw) in kaart brengen van uw doelgroep. Samen bepalen we tot in de details wie deze potentiële leads/klanten zijn. In welke regio’s ze zijn en hoe wij dit gaan aanpakken.

Propositie/voorstel bepalen

Net zo belangrijk is het bepalen van uw aanbod, oftewel de propositie. Wat is de waarde van uw product c.q. dienstverlening voor de klanten? Wat is uw onderscheidend vermogen? Hoe voorziet u in de behoefte van de potentiële klant? Dit leidt allemaal tot een duidelijke boodschap met een toegevoegde waarde voor de klant en onze acquisiteurs voeren dit zorgvuldig uit.

Afspraken maken

De verkoopafspraak is gemaakt. Wij hebben de voorzet gegeven. Nu is het aan u om de deal te sluiten.

Bij TM Contact zijn we gek op telefonische acquisitie. Onze B2B acquisiteurs gaan voor u aan de slag om kwalitatieve verkoopafspraken te maken.


Meer weten over het uitbesteden van uw acquisitie? Bekijk de voordelen!

TM Contact
TM Contact
TM Contact helpt sinds 2006 bedrijven met acquisitie. Een team enthousiaste medewerkers staat al ruim 10 jaar klaar voor onze klanten. We vinden het in de eerste plaats geweldig om ondernemers te helpen met het leggen van contacten. Dat lijkt zo makkelijk. Iedereen heeft contact met andere mensen, maar om mensen te overtuigen zaken met u te doen is toch een vak apart. Een geweldig vak vinden wij.

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *