fbpx
Home » Blog » Telemarketing, is het nog van deze tijd?

Telemarketing, is het nog van deze tijd?

02 december 2016 Acquisitie

Telemarketing, je hebt er vast wel eens over gehoord, maar wat is hier het nut van? Nieuwe klanten komen in de meeste gevallen niet zomaar naar je bedrijf, daar zul je iets voor moeten doen en de manier waarop je het doet is misschien nog belangrijker dan de actie zelf. TM Contact is de specialist op het gebied van telemarketing en wij geven graag advies over via welke wegen je je klantenbestand uit kunt breiden.

Telemarketing

Huidige markt van Telemarketing

In het digitale tijdperk waarin wij leven wordt er vaak gesuggereerd dat telemarketing, het telefonische benadering van je potentiële klanten niet meer van deze tijd is! Het is veel beter om je doelgroep via e-mailmarketing te benaderen, of dat je online gevonden moet worden door je doelgroep via alle denkbare social platforms, denk aan Facebook, Linkedin, Twitter etc. Het is ook wel begrijpelijk waarom veel bedrijven voor e-mailmarketing kiezen. De financiële kosten zijn lager, het kost minder moeite, met een paar klikken op je muis heb je een mooi berichtje de wereld ingestuurd en hiermee heb je duizenden potentiële klanten benaderd! Nu maar wachten tot iemand een antwoord op je mailing stuurt met die magische woorden van ‘’Wij zijn geïnteresseerd!’’.

Bellen

Telefonische acquisitieHet voordeel van bellen is simpel. Het is snel en effectief, maar nog belangrijker, het is persoonlijk! Mensen blijven sociale wezens en zijn op zoek naar persoonlijk contact. Je kunt wel met
allerlei 
technologische ontwikkelingen komen, waardoor mensen steeds minder hoeven te doen en via alle denkbare wegen ‘connected’ zijn met je bedrijf of brand, maar het kan geen kwaad (zonder anti-online te willen klinken) om onszelf er nog eens op te wijzen dat persoonlijk contact nog altijd essentieel is om relaties op te bouwen en deals te kunnen sluiten.

Wat is nou in hemelsnaam persoonlijk aan telemarketing?

Ik hoor je al zeggen, ‘’wat is nou in hemelsnaam persoonlijk aan telemarketing?’’
Koud Bellen, is niet zo eenvoudig als het klinkt. Een goede voorbereiding is het halve werk. Dan nog ben je niet verzekerd dat je wederpartij enthousiast reageert! Maar wat wel het verschil maakt, is hoe wij (mensen) een telefoongesprek ervaren. Als sociale wezens willen wij altijd in contact met anderen komen, dat is hoe we nu eenmaal zijn en dit geldt ook voor het bedrijfsleven. De potentiële klant zal nooit op basis van alleen een mailing of een leuke reclame een samenwerkingsverband aangaan. Hij wil eerst meten en voelen wie de wederpartij is.

Efficiëntie

De telefoon in tegenstelling tot alle online mediavormen is een meer efficiënte manier van contact leggen met je prospect. Hierdoor kun je sneller een band opbouwen en ook sneller schakelen. Ook kun je gelijk feedback vragen, de behoefte signaleren en vragen beantwoorden. 
Een telefoongesprek heeft natuurlijk zijn beperkingen als het gaat om persoonlijk contact leggen, maar 38% van onze communicatie is gebaseerd op onze stemtaal, je kunt daarbij denken aan je intonatie, houding en zelfs gebaren. Deze hebben allemaal invloed op hoe men het gesprek ervaart en kunnen dus van cruciaal belang zijn voor het maken van ter zake doende afspraken.

Tot slot

Wij begonnen dit artikel met de vraag ”Telemarketing, is het nog van deze tijd?”
Wij vinden van wel! Het is niet alleen een kwestie van een bedrijf opbellen, je verhaaltje doen en hopen dat het bedrijf ‘ja, kom maar langs’ antwoordt. Als telemarketeer moet je rekening houden met allerlei aspecten die van invloed zijn, maar ook is het belangrijk om opportuniteiten te kunnen signaleren en hier vervolgens op inspelen. Verkopen is en blijft een mooie vak, ons vak! Bij nee begint voor ons de uitdaging! Wij kennen geen enkele andere vorm van acquireren waarbij van nul naar verkoop zo weinig investeringen en tijd nodig zijn om uw omzetdoelstellingen te realiseren.

Nieuwe klanten nodig? TM Contact helpt!

TM Contact
TM Contact
TM Contact helpt sinds 2006 bedrijven met acquisitie. Een team enthousiaste medewerkers staat al ruim 10 jaar klaar voor onze klanten. We vinden het in de eerste plaats geweldig om ondernemers te helpen met het leggen van contacten. Dat lijkt zo makkelijk. Iedereen heeft contact met andere mensen, maar om mensen te overtuigen zaken met u te doen is toch een vak apart. Een geweldig vak vinden wij.

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *