Home » Blog » Klanten op locatie welkom heten via Facebook Beacon

Klanten op locatie welkom heten via Facebook Beacon

14 augustus 2017 leestips

Facebook introduceert een extra functie voor bedrijven waarmee aanwezige klanten via Bluetooth een signaal ontvangen en hiermee rechtstreeks naar de Facebook pagina van het bedrijf worden doorverwezen. Facebook heeft voor deze oplossing eigen Bluetooth apparaat ontwikkeld. Met behulp van deze extra functie, genaamd Facebook Beacon, kunnen bedrijven de klanten of potentiële klanten bij bezoek aan een locatie verwelkomen op hun mobiele telefoon.

Verwelkom klanten op locatie met de gratis Facebook Beacon

 
De Facebook Beacon is een klein apparaatje dat in een restaurant, winkel of kantoor kan worden geplaatst. Dit apparaat biedt mensen de mogelijkheid aan om meer over het bedrijf te weten te komen tijdens hun bezoek. Een klein detail: zij moeten de Facebook app openen om hier een notificatie over te krijgen.

Facebook BeaconKlanten die ter plekke Facebook openen, de locatiegegevens delen met Facebook en bluetooth aan hebben staan, zullen “Place Tips” zien verschijnen. De informatie die dan verschijnt is afkomstig van de Facebook bedrijfspagina en kan allerlei informatie bevatten over de evenementen die gepland zijn, aanbiedingen, promotieacties, de laatste posts en recensies van het bedrijf. Een bedrijf kan zelf kiezen welke informatie aan klanten wordt getoond.

Facebook Beacon

Vraag de Facebook Beacon voor bedrijven aan

Het aanvragen en instellen van de Facebook Beacon ziet u hier:

  • Stap 1: Vraag de Facebook Beacon aan via deze pagina. Het aanvragen van de Beacon is kosteloos voor bedrijven, waardoor het heel toegankelijk is om met deze nieuwe functie te experimenteren.
  • Stap 2: Zorg dat de juiste adresgegevens op de Facebook bedrijfspagina zijn vermeld.
  • Stap 3: Zet de Facebook Beacon aan. Hiervoor hoeft de beacon slechts uit de verpakking te worden gehaald.
  • Stap 4: Plaats de Beacon op de juiste locatie. Haal de sticker van de achterkant en plaats de Beacon op een plek waar veel klanten langskomen. Het apparaatje is niet groter dan een iPhone en neemt dus niet veel ruimte in beslag.
  • Stap 5: Personaliseer de pagina. Verwelkom de klanten op de Facebook pagina met een persoonlijk bericht om een band met hen op te bouwen, en geef aan welke informatie je wilt dat zichtbaar wordt voor klanten die de functie gaan gebruiken.

Hierna kan elke klant die bluetooth aan heeft staan gebruikmaken van de functie. Voor nu zijn de Facebook Beacons slechts beperkt beschikbaar, het is onduidelijk om hoeveel dit gaat.

Meer lezen over de laatste ontwikkelingen? Klik dan hier!

Meer weten over onze dienstverlening? Klik hier!

TM Contact
TM Contact
TM Contact helpt sinds 2006 bedrijven met acquisitie. Een team enthousiaste medewerkers staat al ruim 10 jaar klaar voor onze klanten. We vinden het in de eerste plaats geweldig om ondernemers te helpen met het leggen van contacten. Dat lijkt zo makkelijk. Iedereen heeft contact met andere mensen, maar om mensen te overtuigen zaken met u te doen is toch een vak apart. Een geweldig vak vinden wij.

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *